Leta i den här bloggen

söndag 24 juli 2011

Egendomliga spökerier

Jag tror att många av oss någon gång har varit med om något som inte går att förklara eller som är svårt att förklara. Kanske skulle dessa episoder vara riktigt spännande att få ta del av men jag tror att många håller dessa för sig själva då de är så pass egendomliga. Ett exempel på detta är en vän till mig som bodde i en skum lägenhet där hon kände sig ständigt iakttagen. Vi ett tillfälle när hon låg i sin säng så kände hon hur ett finger drogs mot sin rygg, när hon vände sig om så var ingen där... Häftigt va? Jovisst, men jäklarns så knasigt. Ett spöke som tjuvtafsar, med sitt finger... på ryggen?

En annan anledning varför vi inte vill dela med oss av våra händelser är pga att de helt enkelt är för personliga, jag menar de fall då personer har sett sina nyligen avlidna nära och kära.

Jag har själv varit med om en sjukt skum grej med Twin Peaks-känsla. Det jag ska berätta är förmodligen (förhoppningsvis) en dröm, men för mig var det mycket verkligt. Detta utspelade sig i senare hälften av det fulsnygga 80-talet, min familj bodde då i radhus, jag och min bror bodde i ett rum på övervåningen där vi sov i en sån där klassisk våningssäng. Det jag nu ska berätta om inträffade på natten, troligen 3-4 på morgonen.  Jag låg underst (brorsan var inte sängvätare) i våningssängen och vaknade av att jag hörde ljud från nedervåningen. Då det var en sommarnatt så hade jag sparkat av mig täcket och låg där endast i kalsonger, rätt läskigt för en mörkrädd liten krabat på ca 6-7 år. Plötsligt hördes det snabba fotsteg uppför trappen som gick utanför rummet, det lät som en liten person... Mycket riktigt, in kommer en liten person som gladeligen kommer fram till sängen. Jag skymtade bara denna extremt snabbt då jag precis hann vända mig in mot väggen för att låtsas sova. Denna lilla (vad det nu var) kom då fram till mig som låg nästan naken och daskade mig på rumpan och sa "gullig rumpa, gullig rumpa". Mer än så minns jag inte, men för mig är det en händelse som har inträffat även om jag såklart är skeptisk. Jag tror nämligen att det var en dröm, men jag är väldigt osäker på den saken. Inte långt innan hade jag sett en småväxt person ute på byn när jag var och handlade med min mamma. Jag kunde inte sluta att stirra med skräckblandad förtjusning och fick då såklart skäll av mamma. Jag tror att min upplevelse är kopplad till detta.

Min berättelse är både lite personlig och sjukt knasig men då jag är en så öppen person så väljer jag att dela med mig. Vad ska ni göra, ringa psyk? :)

Frågan jag ställer mig är, varför får vi aldrig vara med om riktigt läbbiga spökerier som vi kan berätta runt lägerelden för våra kompisar? Jag har faktiskt en berättelse, men det är inget jag själv varit med om utan en historia som en jag känner har hört från en hon känner och enligt denne så ska denna berättelse vara sann. Verklighet eller inte, det är en av de bästa spökupplevelser jag har hört hittills. En kille berättade alltså om en grej som hände honom som barn. Han vaknade mitt i natten och såg då en argsint gammal dam komma svävande emot honom. Damen som såg mycket arg ut kom fram till pojken och grabbade tag i hans hand och borrade in sitt finger i den så att det lämnade ett märke. Mer än så vet jag inte om denna berättelse men... Den är fan genial! Vilken skitläskig skräckfilmsscen det skulle kunna bli!
Affiliator.com

1 kommentar:

  1. den lille mannen fick sin hämd!
    //Amanda

    SvaraRadera