Leta i den här bloggen

tisdag 28 mars 2017

På bussen på väg hem från jobbet

Här har vi en berättelse från en tonårstjej i Sydafrika som berättar en ruskig bussresa.

/Markus
Detta är en händelse som jag och min kusin var med om en kväll när vi var på väg hem från jobbet.

Vi arbetade i en butik med samma arbetstider så vi åkte alltid buss tillsammans till och från jobbet.

En kväll när vi hade gått av vårat arbetsskift så tog vi som vanligt bussen hem. Vi tog sätet bakom en kvinna. Vi satt där och pratade om dagen samtidigt som vi kollade våra telefoner för att komma ikapp i sociala medier. Vi började närma oss våran hållplats när min kusin plötsligt puffade till mig. Han såg skärrad ut. Han viskade åt mig att kolla i fönsterrutan som reflekterade kvinnan som satt framför oss. Reflektionen av damen stämde inte överens med hur hon såg ut.

Jag minns tydligt att hon var ljusare i hyn och hade rakt brunt hår. Reflektionen i fönsterrutan hade blont hår som var flätat och hennes hy var mörkare. För att inte tala om att hon hade ett läskigt ansikte, lite som en zombie... Tack och lov hade bussen stannat och vi skulle kliva av och vi båda sprang så fort vi kunde och ville inte stanna för att se vad det var. 

Detta är något som vi ofta brukar berätta om och vi har aldrig lyckats få en vettig förklaring på vad vi hade sett på bussen den dagen. Det var ljust i bussen så vi såg båda samma sak klart och tydligt.

Antagligen var det ett spöke eller annat väsen som hade suttit i sätet framför oss.

/Rajine, Sydafrika

1 kommentar: