Leta i den här bloggen

onsdag 3 maj 2017

Tre korta spökhistorier

Det finns massor med berättelser på nätet, korta, långa och jättelånga. Här är tre korta berättelser som sägs vara verkliga.

/Markus

Jag vaknade en natt av att jag var kissnödig. Jag gick till badrummet och hade min mobiltelefon med mig. När jag gick ner i hallen och sms:ade så gick jag in i en tjej i en vit klänning. Jag tittade inte upp då jag var upptagen med mobilen utan sa"förlåt" och fortsatte gå. Snart kom det upp för mig att jag var hemma ensam och inte i min livliga studentkorridor. Nästa dag när min pojkvän kom för att hämta mig till bio frågade han varför jag hade stirrat på honom genom fönstret på övervåningen och varför jag hade bytt till en vit klänning. Jag äger inte ens en vit klänning...

Jag var hemma ensam och tittade på TV när jag tyckte att jag såg något som rörde sig i sovrummet. Jag ansträngde mina ögon och fick då se en man gå ut ur garderoben till andra sidan av rummet. Han stannade, tittade på mig, satte fingret mot sina läppar och vände sig om. Han hade blod i ansiktet, och huvudets baksida saknades. Han försvann tillbaka i garderoben. Vi flyttade när vi fick reda på att det mystiska lilla hålet i taket på vårt sovrum är från en tidigare hyresgäst som sköt sig på den exakta platsen.

När jag var barn flyttade min familj till en lägenhet där ett mord en gång hade begåtts. Varje natt så stängde min storasyster vårt sovrumsfönster, och när jag tittade ut så såg jag tre ansikten som stirrade tillbaka på mig. De hade inga hår, näsor eller munnar. De bara stirrade utan att göra någonting. För några månader sedan så pratade min familj om den lägenheten, och jag nämnde ansiktena. Min syster vände sig mot mig, chockad sa hon att hon också hade sett dem. Det var därför hon alltid bad mig att stänga fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar